Vegard Jørgensen

Ukens profil er vårt nyeste tilskudd i stallen, unge lovende Vegard Jørgensen.

- Kan du fortelle litt om deg selv (bakgrunn).
Er 17 år og kommer fra Vormstad , men flyttet til Fannremsmoen når jeg var 14 . Nå går jeg det 3. året på idrettslinja ved Follo , hvor jeg har fotball toppidrett 6 timer i uken , i tillegg til annen gym hver dag . Begynte å spille fotball for svorkmo når jeg var 6 år gammel og spilte i klubben til jeg var 14 , men gikk til Orkdal og guttefotballen når jeg flyttet til Fannrem . De to årene jeg spilte i Orkdal spilte vi i 1 div begge sessongene og oppnåde både å vinne vårsessongen og spille oss til en semifinaleplass i störsjö cup i sverige . Etter de to årene for Orkdal begynnte jeg på Orkla Jr og har spilt der de to siste årene .

- Du er ny i Svorkmodrakta. Hva er årsaken til at du gikk fra Orkla til Svorkmo?
Først og fremt er det vell for at amibisjonsnivået ikke er det samme som det var før , men jeg såg heller ikke den store gleden ved å spille for Orkla mere , selv om vi hadde et kjempesosialt og morsomt lag med mange gode spillere . Og når jeg i tillegg syntest det var artigere å spille for Svorkmo tenkte jeg at det var like greit å melde overgang .

- Hvilke ambisjoner har du på fotballbanen?
Ambisjonene er som sakt redusert . Men i forhold til det å spille for svorkmo er det å spille seg inn til fast plass på laget første prioritet . Så får vi se om vi rykker opp til 4 . div eller ikke , jeg er uansett villig til å satse så mye som det lar seg gjøre og klubben er villig til .

- Hva synes du om årets Svorkmolag, både sportslig og sosialt?
Jeg må si at jeg var overrasket over hvor gode svorkmo var når jeg kom hit , og først og fremst over enkeltspillere . Selv om tempoet på noen av treningene ikke er på topp hele tiden , ser jeg at det bor mye i laget . Og mener at laget er alt for gode til å spille i 5 div . Men grunnen til at vi ligger i den divisjonen vi ligger tror jeg kommer av litt for dårlige holdninger til trening og oppmøte . Sosialt er det kjempe topp !

- Du er jo singel og blir av mange omtalt som en "player". Hva synes du om dette?
Tja , hva skal jeg si ? Først og fremst lurer jeg på hvordan dette ryktet har kommet helt til Svorkmo , siden jeg ikke kan huske å ha rørt noen ''Svorkmoryper'' igjennom tidene . Men jeg må nok innrømme at jeg ikke liker å bli omtalt som en player , siden jeg selv mener jeg ikke er det . Men det er jo ikke værst og i hele tatt skaffe seg et navn og være kjendis i Orkdal , selv om det kanskje er på den negative fronten .

- Selv om det ble tap mot Hitra, gjorde du en fin figur i din første kamp fra start. Hva synes du om egen innsats?
Jeg synes 1 . omgang var forferdelig dårlig av meg kanskje grunnet at jeg surna litt pga to baklens . Men 2 . omgang gikk desto bedre og jeg fikk i tillegg putta inn mitt første mål for svorkmo , noe jeg er glad for ! Og håper det skal komme mange flere , selv om jeg langt ifra er en typisk målskårer .

- Hva er dine sterke og svake sider på fotballbanen?
Mine beste sider er vell teknikken og passningsfoten i tillegg til grei fart . Vanskelig å komme med noen svake sider , men jeg er ikke akkurat en takle og duell type !

- Din bror er jo en legende i Svorkmomiljøet. Hvordan blir det å hoppe etter Wirkola?
Jeg vet ikke om det er han selv som har gitt seg den tittelen eller om det er spillere i klubben . Men jeg kan ikke si jeg føler det som å hoppe etter wirkola , selv om han har gjort mange gode kamper for klubben , og skåret mye mål . Vi er helt to forskjellige spillertyper ! Han er vell mest kjent for å være god på hodet og være en '' fighter '' noe som jeg overhode ikke er . Men jeg tror jeg tar det igjen på andre steder på banen der han ikke er så god ! For det er noen det også

- Helt til slutt, noen spesielle du ønsker å sende en hilsen til?
Alle i orkdalen : Jeg er ikke en player !

Svorkmofotball.tk takker for intervjuet, og ønsker deg lykke til videre både på fotballbanen og damefronten!