Trond Ørjan Eide

Denne ukens profil er løpsmaskinen Trond Ørjan Eide, som virkelig har funnet høstformen og blitt BB i våre to siste kamper.

- Kan du fortelle litt om deg selv (bakgrunn).
Jeg er en 18 år gammel gutt fra Solbu. Jeg spilte for Svorkmo til jeg var 15, men så gikk laget i oppløsning, og da gikk jeg over til Orkdal. Orkdal hadde et habilt guttelag som jeg senere har opplevd masse gode fotballopplevelser med. Så ble det naturlig for meg å spille junior for Orkla, hvor jeg også trivdes Og nå er Svorkmo klubben i mitt hjerte!
På fritiden driver jeg med løping, og spiller en god del poker;)

- Hva synes du om årets Svorkmolag?
Jeg synes årets Svorkmolag fungerer godt både fotballmessig og sosialt. Med litt mer satsing så mener jeg at vi er gode nok til å spille god fotball i 4.div.
Jeg trives veldig godt i svorkmodrakta!

- Du har jo virkelig funnet høstformen og storspillt i de siste kampene. Hva er årsaken til det har løsnet så voldsomt?
Jeg vet ikke helt, det kan ha noe med tenningsnivået å gjøre. Jeg vet i alle fall at jeg er en bedre fotballspiller enn det jeg har vist tidligere, bla i vår.

- Hva er dine sterke og svake sider på fotballbanen?
Mine sterke sider må være løpskapasiteten, og at jeg kan bruke begge beina. På den svake siden er det masse ting jeg kunne vært bedre på, men kanskje spesielt besluttsomhet, hodespill/duellspill og defensive ferdigheter.

- Hvordan er det å kombinere løping på et såpass seriøst nivå som du bedriver og fotball for Svorkmo?
Jeg synes det går greit. Men det som er litt dumt er at det går bort en del økter med løping. Det er jo tross alt løping jeg satser mest på, men jeg synes det er så gøy å spille fotball at det må bare bli sånn.

- Du blir jo av mange omtalt som Svorkmos Beckham grunnet mye gull og glitter. Hva synes du om det?
Jeg vil ikke bli omtalt som en Beckham, selv om jeg har respekt for han som fotballspiller. Den spilleren jeg har mest sansen for er Ronaldinho. Det med gull og glitter er vell litt overdrevet. Jeg har bling, men ikke noe mer enn det. Det er kanskje litt på grensen, men det får så være. Vi har alle noen feminine sider.

- Du er jo russ i år. Hvordan tror du dette vil påvirke deg? Hva er dine fremtidsplaner etter follo?
Å være russ er jeg ganske sikker på at vil være en opplevelse for livet. Jeg er ikke den som kommer til å ta av mest, men jeg kommer til å ha det morsomt likevel.
Hva jeg skal studere videre er jeg ikke helt sikker på. Jeg skal ta førstegangstjeneste i militæret. Kanskje jeg synes det er interessant. Vi får se!

- Foran en kamp tidligere i år ble det sendt ut sms til samtlige spillere om å ta med 'familie, venner, kjærester, elskerinner, naboer'. Det virket som det var 10-15 ungjenter som heiet noe voldsomt på deg. Har du noen kommentar til dette? Hvilken kategori faller de under?
Hva?! Hvem var det? Har du navn? Dessverre kjenner jeg ikke til dette, men det blir kanskje litt ungt. Jeg sikter mer i kategorien 25-40.

- Helt til slutt, er det noe du ønsker å tilføye?
Jeg ønsker alle i Svorkmo noen fine fotball år framover. Med forhåpentligvis spill i 4.div, og en god stall slik at kampen om plassene blir stor. Da kommer spillerne og kriger på trening!

Svorkmofotball.tk takker for intervjuet og ønsker deg lykke til videre!