Torgeir Belsvik

Ukens profil er denne uka Torgeir Belsvik, kaptein på Svorkmo/NOI denne sesongen.

- Kan du fortelle litt om deg selv (bakgrunn).

Torgeir Belsvik, 27 år og kommer fra Vormstad, men bor i Trondheim. Jobber som systemerer i Vital Forsikring ASA gjennom Elan IT. Har spilt på Svorkmo/NOI siden jeg var 7 år, bortsett fra noen år som junior på Løkken IF.

- Du har mange år bak deg i Svorkmodrakten. Hvordan vil du sammenligne årets lag med tidligere årganger?

Har vært med på både oppturer(opprykk i 2004) og nedturer(nedrykk i 2005)! I likhet med 2004-laget, er det i år veldig bra oppslutning og kvalitet på laget noe som lover bra. Dersom en får opp stabiliteten litt, tror jeg dette laget vil bli et av de sterkeste Svorkmo/NOI har hatt på lenge.

- Hva vil du si har vært høydepunktet så langt i din tid i Svorkmodrakta?

2004-sesongen;opprykk og det å samtidig bli kåret til årets spiller :)

- Hvordan ser du på det å bære kapteinsbindet?

Det har vært litt utfordrende på banen den siste tiden, ettersom spillet ikke har fungert slik vi har ønsket -> det går på humøret og innstillingen løs hos de fleste! Likevel er det en positiv gjeng, og bra stemning i gruppa. Håper og tror det blir enklere på banen også, når vi får spillet til å sitte bedre.

- Du har jo vært svært sentral i det meste som har skjedd i klubben den siste tiden. Da tenker jeg på utarbeidelsen av nettsiden, nye spille- og treningsdrakter, samt blitt en del av styret i Svorkmo/NOI. Hva motiverer deg til å bruke så mye tid på klubben?

Nå skal det sies at jeg ikke er alene om dette; min gode venn John Arne Rekstad har også gjort veldig mye! Når det sosiale engasjementet rundt klubben er som det er i dag, er det moro å holde på, selv om det kan være litt tungt når tredjeparter ikke leverer varene som forventet. Håper at tiltakene vi har satt igang gjør at det blir mer oppslutning, publikumsoppmøte og engasjement generelt rundt Svorkmo/NOI Fotball!

- Hvor viktig føler du det var med seier i serieåpningen etter svake resultater i oppkjøringen?

Det er alltid viktig å få en bra start på serien. Er ikke helt enig i at resultatene i oppkjøringen bare har vært svake, da vi har møtt sterk motstand(mange 4. divisjonslag), men det som har vært litt bekymringsverdig er at vi har slitt med å få spillet til å sitte. Når vi får den biten på plass, så vil jeg tro vi kan matche alle de lagene vi møtte i oppkjøringen.

- Årets spillerstall teller 27 mann på papiret mens det er plass til bare 11 mann i startelveren. Hvordan ser du på dette?

Det er selvfølgelig en fordel, men at vi er så mange på papiret vil ikke si at trenerene har så mange å velge blant før hver kamp. Spillerstallen er(som i de fleste andre 5. divisjonslag)veldig ustabil, og jeg tviler på at vi vil stille med den samme startelveren i så veldig mange kamper i år. Det at det er kamp om plassene er i utgangspunktet positivt, men slik det er må det bli noen som ikke får være med i troppen eller må sitte på benken. Det kan være en utfordring for både trenerene og spillerene selv, men da er det viktig å ikke miste motet og heller bestemme seg for å stå på å videre -> da vil mulighetene by seg senere!

- Hvor tror du Svorkmo/NOI senior er om 3år?

Forhåpentligvis godt etablert i 4. divisjon, med en stall som har det gøy på banen og på "fritiden" :)

Svorkmofotball.tk takker for intervjuet, og ønsker deg lykke til i årets serie!