Jon Olav Kvåle

Ukens profil i uke 19 er "Jonne" (Jon Olav Kvåle), mangeårig Svorkmospiller og velkjent i lokalmiljøet.

Fortell litt om deg selv (bakgrunn):
Jeg er 38 (blir 39 i år) år bor på Øyum. Spilt for Svorkmo i alle år foruten to år på Fjellmann. Jobber hos Skanska som driftsleder på prosjekt.

Hva er ditt beste minne fra fotballbanen (så langt)?
Vi møtte Rennebu borte i 4. divisjonskamp noen år tilbake, Rennebu kjempet i toppen, og vi i bunnen på tabellen selvfølgelig. Spillende trener hos Rennebu var tidligere Rosenborg-spiller Frank Didriksen. Vegard Heggem spilte også der da, mener han var junior. Vi ble regelrett kjørt over av Rennebu i hele kampen, men vi scoret ett flaksmål tidlig i første omgang, og vant kampen. Kjempeartig!
Har også mange gode minner fra lokaloppgjør mot Løkken, Dalguten, Glimt og Rindøl.

Hva synes du om årets svorkmo/noi lag?
Har sett bare en omgang hittil i år, litt vanskelig å vurdere kvaliteten så langt, men erfaringene fra treningene i vinter er positive, særlig det gode engasjementet i gruppa.

Hvis du hadde vært trener for årets svorkmo/noi utgave, hva er det første grepet du ville gjort?
Jeg har ingen ting å tilføre dette laget som trener. Jeg vil bare berømme det kjempefine engasjementet trener/spillergruppa har skapt i løpet av slutten på fjorårssesongen og hittil i årets sesong! Stå på videre! Toppers!!!!

Det sies at du er 39år, men ser ut til å være 20. Hva er årsaken til du holder deg så godt?
Råspræk kjærring, friske unger, og kjæmpegode fotballkamerater!!

Du har fått flere tilbud og det er ingen tvil om at du holder seniornivå. Hva er årsaken til du likevel kun vil spille oldboys?
Jeg stiller på seniorlaget hvis det er prekært med mannskap. En årsak er at jeg syns de yngre må stå foran meg i køen når laget skal tas ut, en annen er at jeg ønsker å bruke mer tid på ski om vinteren og sykkel om sommeren.

Oldboyslaget ser ut til å havnet i en hard avdeling i årets serie med bl.a. Ranheim, Rosenborg og Strinda. Hvilke ambisjoner har dere?
Sportslige ambisjoner er ikke så store. Det viktigste er å ha det artig sammen, og å score masse mål!

Svorkmofotball.tk takker for intervjuet, og ønsker deg lykke til i årets oldboysserie!