Hjemmkamp Skaun

Svorkmo/NOI - Skaun 1-3 (1-1)

Lagoppstilling:
Keeper: Håvard Metliås
Forsvar: Tor Einar Sandvik, Johan Morten Nybro, Torgeir Belsvik, Øyvind L. Mikkelsen
Midtbane: Ivar Mostuen, Steffen Skjuleng, Bjørn Aasen, Vegard Jørgensen
Spiss: Martin Schei, John Arne Rekstad
Innbyttere: Geir Aasen, Tommy Nilsen

1. omgang:
Mens Rindalkampen ble spilt under strålende sol og 25 varmegrader, ble Skaunkampen spilt 3 dager senere under øsende regn og 5 varmegrader. Herlige trøndelag! Vi møtte et heltent Skaunlag som fremstår som bedre enn fjorårsutgaven. De første 5min skaper vi et par store sjanser som vi dessverre misbrukte. Deretter kommer Skaun mer og mer inn i kampen, og med lynraske vinger og en sterk spiss skaper de en del farligheter. Midt i omgangen får de sin første scoring bak Håvard, 0-1. Svorkmo kommer tilbake og ruller opp noen angrep, men innleggene og avslutningene sitter ikke. På tampen av omgangen slår Øyvind et innlegg som treffer hodet til Rex som avslutter helt inn i høyre hjørnet fra 14-15 meter, 1-1.

2. omgang:
Svorkmo starter omgangen med å rulle opp en del angrep spesielt på høyresiden med Vegard og Øyvind. Men dessverre blir for mange av innleggene for upresise. I stedet så får Skaun frispark som kriges i mål til 1-2. Vi fortsetter å presse på og ruller opp flere angrep uten at det gir uttelling. Spikeren i kista kommer etter nok ei Skaun kontring, 1-3 På tampen av kampen får også Skaun en straffe som de misbrukte.

Oppsummering:
Med alt for liten innsats, for få initiativ, dårlige pasninger og innlegg, er det vanskelig å vinne fotballkamper. Selv om vi gikk oss til seier mot Rindal, gikk ikke dette mot Skaun. Savnet av farten til i første rekke Tore, men også Trond var merkbar. Men selv med noen nøkkelspillere borte, stiller vi et bra lag mot Skaun, så vi burde definitivt prestert bedre. Skaun kommer definitivt til å ta en del poeng i år, men de vil nok få det tøft mot lag som Frøya2 og Glimt.

Svorkmo/NOI's beste:
Ingen

Mål:
0-1
1-1 John Arne Rekstad (ass: Øyvind L. Mikkelsen)
1-2
1-3

Kort:
Ingen