Hjemmekamp Skaun

Svorkmo/NOI - Skaun: 2 - 1 (1 - 1)

Tirsdag 6.mai var det klart for årets første hjemmekamp, for anledningen på Øyasletta. Skaun sies å satse hardt i år, og har håp om å kjempe helt i toppen i avdelingen.

Kampen starter litt nølende fra begge lag. Skaun lå bakpå og satset på lange baller, noe de gjorde i hele kampen, mens Svorkmo hadde nok med å spille sikkert defensivt. Allerede etter ti minutter putter Skaun. Innlegg fra cornerflagget blir headet inn fra en relativt umarkert skauning. Etter målet tar Svorkmo mer og mer over, og selv om det ikke blir mange sjansene har vi tilnærmet ALT banespillet. Tålmodigheten lønner seg, og etter 37 minutter spiller Bjørn igjennom John Arne som setter ballen elegant forbi keeper. Andre halvdel av omgangen var enveiskjørt, og Skaun ble tydelig stresset med en gang vi fikk fart på ballen etter bakken.
(..pause..)
Skauningene er hakket vassere også i starten av andre omgang, men det tar ikke mer enn ti minutter før Svorkmo scorer. John Arne blir felt 20 meter fra mål, og Bjørn skrur frisparket elegant forbi muren, og det står 2-1. Resten av omgangen blir alt annet enn festfotball. Skaun fortsetter med lange polballer oppover, og flytter opp stadig mer folk. Men Svorkmo jobber med høy moral hjemover, og vinner duell på duell. Spesielt unggutten Trond Ørjan utmerket seg med imponerende arbeidskapasitet i denne perioden. Selv om det blir skummelt et par ganger mot slutten holder vi stand, og kampen ender 2-1.
Oppsummering:
Skaun er et innsats-lag som er vanskelig å spille mot. Men vi tar tak i duellene allerede fra start og klarer å stå høyt nok med laget. Etter cirka halvspilt førsteomgang begynner også pasningene, og løpene offensivt, å sitte, og da spiller vi til tider ball i hatt med skauningene.
I andre omgang viste Svorkmo størst vilje til å ta hjem poengene, og i en kamp mellom to ganske jevne lag utgjorde det forskjellen. Tre viktige poeng i en vanskelig slitekamp!

Svorkmo/NOI's beste:
Trond Ørjan Eide

Mål:
0-1 Frank Robert Husby 10'
1-1 John Arne Rekstad 37' (ass: Bjørn Aasen)
2-1 Bjørn Aasen 55' (ass: John Arne Rekstad)

Bytter:
45min:
Ut: Are Sivertsvik
Inn: Øystein Fossmo

Ut: Roger Berg
Inn: Leiv Arne Langsetflott

Kort:
Johan Morten Nybro, gult

Trener Arne Bergs referat kan lastes ned her.

Oversikt over lagoppsett:

Skaun_06.05.2008.jpg