Hjemmekamp Rindal

Svorkmo/NOI - Rindal: 1 - 2 (0 - 1)

Begge lag gikk ut forsiktig, og det var, for å si det mildt, en lite severdig start. Begge lag var sikre offensive, og risikerte lite oppover på banen. Etterhvert fikk Rindal presset spillet oppover på banen, men kom ikke til særlig farlige sjanser. Når halvtimen var rundet begynte begge lag å bli utålmodige, og forsvarene glapp stadig oftere. Det bølget frem og tilbake, men Rindal hadde marginene på sin side og fikk målet. Ballen blir spillt ut på 20 meter, og Rindal får skyte uforstyrret. 1-0 etter 42 minutter. Svært uheldig tidspunkt for vår del.
(..Pause..)
Med Kristian som ”target man” på topp, og mer offensive vinger ble det mere sving over spillet i andre omgang. Vi kjørte over rindalingene i store deler av kampen, dog uten å få ballen i mål. Stadig flere folk blir flyttet opp, og etterhvert ligger vi i en slags 3-3-4-formasjon. Noe som gjør at Rindal får komme til et par kontringer. Og etter 60 minutter får de mål, etter kommunikasjonssvikt i de bakre rekker. Men selv med to mål under jager svorkmospillerne utligning for fulle mugger. Og kvarteret før full tid får Steffen fulltreffer og reduserer. Det siste kvarteret er veldig enveiskjørt, men et hardt kjempende Rindal holder unna, og tar med seg tre poeng.

Oppsummering:
I en kamp hvor alle marginer er i mot oss, samtidig som vi møter et rindalslag med stor innsats, blir det vanskelig å få med seg tre poeng. Spillet sitter bra helt frem til siste avlevering og avslutning, noe det helt klart må trenes mer på. Innsatsen og viljen i 2.omgang er så absolutt positivt, og noe vi må ta med oss inn i neste kamp.

Svorkmo/NOI's beste:
Johan Morten Nybro

Mål:
0-1 Vidar Grøset 42'
0-2 Bjørnar Nerland 60'
1-2 Steffen Skjuleng 75' (ass: Leiv Arne Langsetflott)

Bytter:
35 min:
Ut: Thomas Eggan
Inn: Leiv Arne Langsetflott

45 min:
Ut: Trond Ørjan Eide
Inn: Kristian Jørgensen

60 min:
Ut: Are Sivertsvik
Inn: Geir Aasen

70 min:
Ut: Roger Berg
Inn: Trond Ørjan Eide

85 min:
Ut: Leiv Arne Langsetflott
Inn: Thomas Eggan

Kort:
Torgeir Belsvik, gult

Trener Arne Bergs referat kan lastes ned her.

Oversikt over lagoppsett:

Hjemme%20rindal.jpg