Hjemmekamp Orkla 3 Alternativt Referat

1. omgang

Svorkmo/NOI begynner forsiktig. Triller ball på midten, uten å bli presset av et stillestående Orkla3. Etter ti minutter med oppvarmingsfotball, øker Svorkmo tempoet noe, og Orklas keeper, deres klart beste spiller i denne kampen, og den eneste som faktisk forsøker, får kjørt seg. John Arne Rekstad , svorkmos poengkonge denne sesongen, åpner ballet; To kjappe mål etter enkle gjennomløpninger. En leken Steffen Skjuleng tar, sammen med Bjørn Aasen, offensivt ansvar på midtbanen. Svorkmo kjører over motstanderen, og går til pause med en komfortabel 2-0 ledelse.

2. omgang

Andre omgang begynner som den første. Stillestående. Eneste forskjellen er at Orkla, istedet for å stå på midtbannen, blir de nå stående på egen sekstenmeter. Svorkmo flytter opp laget, men klarer ikke å utnytte den svake motstanden. Fem mål mot slutten redder humøret.

– Svorkmo Oldboys hadde slått dette Orkla3-laget, sier Jo Krogstad Valseth i en kommentar til svorkmofotball.tk. – Med åtte spillere og uten målvakt, utfyller en små frekk og kjepphøy Torgeir Belsvik.

Oppsummering

En grei kamp av Svorkmo NOI, og en svak kamp av Orkla3. – Synd vi ikke løper enda litt mer, da kunne det virkelig blitt kalas-sifre, oppsummerer svorkmotrenerne Ivar Mostuen og Steffen Skjuleng.