Hjemmekamp Orkla 2

Svorkmo/NOI - Orkla2 3-2 (1-0)

Lagoppstilling:
Keeper: Håvard Metliås
Forsvar: Roger Berg, Tore Blokkum, Torgeir Belsvik, Øystein Fossmo
Midtbane: Ivar Mostuen, Johan Morten Nybro, Bjørn Aasen, Vegard Jørgensen
Spiss: Steffen Skjuleng, John Arne Rekstad
Innbyttere: Martin Schei, Geir Aasen, Tommy Nilsen, Thomas Eggan, Øyvind L. Mikkelsen

1. omgang:
En relativt jevnspilt 1.omg, men hvor Svorkmo har de største sjansene. Blant annet kommer Steffen alene med keeper et par ganger som ikke resulterte i mål. Eneste scoring i omgangen kommer ved at Steffen stusser en ball inn mellom forsvaret og keeper. Rex dukker opp og chipper ballen elegang over keeper, 1-0.

2. omgang:
Svorkmo kjører starten av 2.omg og får belønning etter 10-15min av omgangen. Rex runder et par spillere og fyrer av et glimrende skudd fra 15-20m som fyker opp mot krysset, 2-0. Orkla svarer med å redusere ikke lenge etter, 2-1. Imidlertid burde kampen vært punktert da Steffen slår en 45graders pasning fra dødlinja, som Rex klinker i mål fra ca 10m, 3-1. Men vi gjør det vanskelig for oss selv gjennom å slippe inn nok ei redusering, 3-2. I tillegg får Tore rødt kort, noe strengt, for å felle angriperen som bakerste mann. Men vi står i mot presset, og tar 3 velfortjente poeng.

Oppsummering:
Det var et betraktelig bedre Orklalag vi møtte i denne kampen sammenlignet med borteoppgjøret i vår. Mønstrer de samme stall utover høsten vil de nok kunne ta en del poeng.

Svorkmo/NOI's beste:
John Arne Rekstad

Mål:
1-0 John Arne Rekstad (ass: Steffen Skjuleng)
2-0 John Arne Rekstad (ass: Ivar Mostuen)
2-1
3-2

Kort:
Ivar Mostuen (gult)
Håvard Metliås (gult)
Tore Blokkum (rødt)