Hjemmekamp Meldal 2

Svorkmo/NOI - Meldal 2: 1 - 1 (1 - 1)

Meldal2 skulle nedsables på Svorkmo Stadion, men et slapt hjemmelag og et forsterket meldalslag viste seg å være jevngode.

Famlende start på kampen, hvor begge lag ligger relativt dypt og får lite skikk på spillet. Vi har dog et lite overtak, men skaper lite. Så, etter en sleiv i vårt forsvar etter 18 minutter, kommer Stian Bergsrønning alene med keeper. Som vanlig ender en slik situasjon med mål, og Meldal går opp i ledelsen, 0-1.
Etter 26 minutter slår vi tilbake. Bjørn finner hodet til Kristian på corner, og stillingen er 1-1. Herfra og frem til pause triller vi ball, og spiller rundt meldalingene. Desverre blir det ikke så mange sjanser av alt spillet, og de sjansene vi får tar vi ikke godt nok vare på, og lagene går i garderoben med uavgjort.
(..Pause..)
Vi legger om til 4-4-2 i pausen, noe som viste seg å ikke være det beste valget. Ingen av lagene får tak i kampen, og frustrasjonen brer seg. Vi sliter med samme problem som først på sesongen, midtbanen blir hengende etter, og for lite involvert. I stedet måker vi opp på spissene, som ikke skaper det helt store.
Utover i omgangen har begge lag noen store muligheter til å gå opp i ledelsen, men det blir bare nesten. Nærmest er Meldal i siste spilleminutt. Etter en horribel dommeravgjørelse får de frispark høyt på banen, og en heading går i tverrliggeren, før dommeren blåser av.

Oppsummering:
En kamp hvor vi aldri kommer i gang som mot Orkla. Mange upresise pasninger og lite bevegelse. Burde lagt om til ren 4-3-3 før 2.omgang, da det var mye bedre rom på kantene enn sentralt hos Meldal. Meldal2 er rett og slett et lag vi bør, og skal, slå ni av ti ganger, og de kan vente seg langt tøffere motstand i sesongens siste kamp i høst.

Svorkmo/NOI's beste:
Torgeir Belsvik

Mål:
0-1 Stian Bergsrønning 18'
1-1 Kristian Jørgensen 26' (ass: Bjørn Aasen)

Bytter:
35 min:
Ut: Øystein Fossmo
Inn: Andreas Rønning

45 min:
Ut: Roger Berg
Inn: Leiv Arne Langsetflott

65 min:
Ut: Tommy Nilsen
Inn: Are Sivertsvik

80 min:
Ut: Leiv Arne Langsetflott
Inn: Geir Aasen

Kort:
Ivar Mostuen, gult

Trener Arne Bergs referat kan lastes ned her.

Oversikt over lagoppsett: