Hjemmekamp Lensvik

Svorkmo/NOI - Lensvik 9-1 (4-1)

Lagoppstilling:
Keeper: Håvard Metliås
Forsvar: Are Sivertsvik, Torgeir Belsvik, Johan Morten Nybro, Øystein Fossmo
Midtbane: Roger Berg, Ivar Mostuen, Jo Valseth, Trond Ørjan Eide, Geir Aasen
Angrep: Tor Erik Monseth
Innbyttere: Bjørn Aasen, Kurt Børseth og Øystein Midtlyng.

1. omgang:
Vi er litt nølende fra start av, men klar forbedring fra forrige kamp i forhold til tempo og innsats. Allerede etter 10 min. sitter den første fra Totto, etter innlegg fra Are. Vi fortsetter å trykke på, men etter 15 min. kommer en unødvendig utligning på noe som minnet VELDIG på offside.
Men vi svarer igjen: Ivar får ballen på 20 meter og klinker til. 2-1. Minutter senere er det Trond sin tur fra 25 meter! 3-1. På dette tidspunktet går lensvikbyggen sur; kjefter på dommeren og kommer med stygge etterslengere. Og når Ivar setter en straffe etter 29 min. er kampen i realiteten avgjort. Vi går til pause med en komfortabel 4-1 ledelse.

2. omgang:
2. omgangen begynner enda bedre enn den første! Allerede etter ett minutt ruller vi opp på høyresida, og ballen ender opp hos Roger som klinker inn sitt første mål for sessongen!! Minutter senere skaffer Ivar oss en billig straffe som Bjørn setter trygt nede i hjørnet. 6-1. Lensvik får ta litt over i noen minutter, men det svares umiddelbart! Svorkomo ruller opp dagens,…. ja kanskje sessongens beste angrep på venstresida som Totto sklir inn til 7-1!
10 min. før slutt kommer nok et høydepunkt. Torgeir Belsvik scorer sitt første mål på 3 år etter et laaangt løp og et småpent angrep! Minutter før slutt setter Trond et verdig punktum med en suser fra 20 meter via stolpen.

Oppsummering:
Vi stiller skjerpet fra start og kommer godt igang mot et skuffende svakt Lensvik. Ruller opp flere angrep både på kant og i midten. Varierer spillet bra, med offensive sidebacker og løpsvillige indreløpere. Samtidig har vi stålkontroll bakover. Smårusk forekommer, men man blir jo litt sløv av såpass svak motstand. Litt skuffet over Lensvikas dårlige holdninger og sutrete humør utover kampen, mens vi gledelig nok klarer og heve oss over dem!

Svorkom/NOI's beste:
Trond Ørjan Eide. Bekledde indreløper-rollen meget godt, med stor løpskapasitet og bra innsats!

Mål:
10 min. 1-0 Tor Erik Monseth (ass. Are Sivertsvik)
15 min. 1-1
20 min. 2-1 Ivar Mostuen (ass. Johan Morten Nybro)
26 min. 3-1 Trond Ørjan Eide (ass. Jo Valseth)
29 min. 4-1 Ivar Mostuen, straffe (ass. Roger Berg)
46 min. 5-1 Roger Berg (ass. Bjørn Aasen)
50 min. 6-1 Bjørn Aasen, straffe (ass. Ivar Mostuen)
62 min. 7-1 Tor Erik Monseth (ass. Roger Berg)
80 min. 8-1 Torgeir Belsvik (ass. Ivar Mostuen)
87 min. 9-1 Trond Ørjan Eide (ass. Øystein Midtlyng)

Bytter:
Geir Aasen ut - Bjørn Aasen inn
Roger Berg ut - Øystein Midtlyng inn
Tor Erik Monseth ut - Kurt Børseth inn

Kort:
Bjørn Aasen - gult