Hjemmekamp Kil Hemne 3

Svorkmo/NOI - Kil/Hemne 3: 5 - 2 (4 - 1)

Lagoppstilling:
Keeper: Håvard Metliås
Forsvar: Roger Berg, Jo Valseth, Torgeir Belsvik, Øystein Fossmo
Midtbane: Trond Ørjan Eide, Steffen Skjuleng, Johan Morten Nybro, Ivar Mostuen, Vegard Jørgensen
Angrep: John Arne Rekstad
Innbyttere: Bjørn Aasen, Geir Aasen, Are Sivertsvik, Tommy Nilsen, Thomas Eggan, Tor Erik Monseth

Første omgang:
Vi starter som mange ganger før veldig nølende. Lite bra spill og upresise pasninger preger de første 20-30 minuttene. Et par halvsjanser til begge lag er alt av underholdning før vi omsider får hull på byllen. John Arne får en stikker igjennom, runder keeperen og scorer sikkert 1-0. Etter scoringen begynner spillet å sitte, og 2-0 kommer ikke lenge etter. Steffen får avsluttet, keeper gir retur som John Arne setter i mål. Like etterpå fosser vi i nok et angrep hvor Ivar får avsluttet i mål fra ca.16meter nede i venstre hjørne. Litt uoppmerksomhet gjør imidlertid at vi får ei kontring i mot, og Kil/Hemne spilleren får komme alene mot Håvard og scorer sikkert. 3-1. Det skjer mye på denne delen av kampen, og på tampen av omgangen får vi corner fra venstre. Trond slår et presist innlegg hvor vår toppscorer John Arne knuser keeperen i luften og setter sitt tredje mål for dagen. 4-1. Pause.

Andre omgang:
Vi gjør en del bytter i pausen slik at alle får matchet seg. Vi starter omgangen bra, med høyt press. Kommer også til flere store sjanser både ved Ivar, Trond og Tor Erik, men får dessverre ikke omsatt sjansene i mål. Men 10min ut i omgangen får vi scoring. Vi ruller opp, Bjørn får ballen på ca 5meter, spiller uegoistisk til Steffen som får æren av å sette ballen i tomt mål. 5-1. Etter dette skjer det fint lite, før Kil/Hemne får ei ikke helt ufortjent redusering på tampen av kampen. 5-2.

Oppsummering:
Vi vinner oppskriftsmessig mot et antatt mye svakere lag. Men vi leverer ingen kjempekamp. Det tar for lang tid før vi kommer inn i kampen, og vi sliter med presisjon. Periodevis spiller vi god fotball, men vi burde være mer stabil. I andre omgangen viser vi oss også for ineffektive foran mål. Men det var viktig med 3 poeng etter to tap i det siste. Dermed så passerte vi også Hitra på tabellen og vi ligger nå på andreplass bak Frøya 2. Ingen ting er avgjort ennå!

Svorkmo/NOI's beste:
Trond Ørjan Eide, for den enorme innsatsen han legger ned i 90 minutter. Han har en løpskapasitet ingen andre i 5.divisjon har.

Mål:
30min. 1-0 John Arne Rekstad (ass. Steffen Skjuleng)
34min. 3-0 Ivar Mostuen (ass. Johan Morten Nybro)
37min. 3-1
42min. 4-1 John Arne Rekstad (ass. Trond Ørjan Eide)
55min. 5-1 Steffen Skjuleng (ass. Bjørn Aasen)
84min. 5-2

Bytter:
John Arne Rekstad —> Tor Erik Monseth (45min)
Johan Morten Nybro —> Bjørn Aasen (45min)
Vegard Jørgensen —> Geir Aasen (55min)
Roger Berg —> Are Sivertsvik (55min)
Steffen Skjuleng —> Thomas Eggan (65min)
Øystein Fossmo —> Johan Morten Nybro (80min)

Kort:
Ingen