Hjemmekamp Hitra

Svorkmo/NOI - Hitra: 5 - 1 (1 - 1)

Tirsdag 20. mai tok vi i mot Hitra, som før kampen lå på plassen før oss med bedre målforskjell. Årets første kamp på Svorkmo gress skulle bli en morsom kamp, for hjemmesupporterne.

Som vanlig er vi slow starters og kampen starter åpent. Begge lag kommer til, til dels, store sjanser, og kampen bølger frem og tilbake. Hitra får slå langt på kantene, og presser forsvaret vårt hardt første halvtimen. Etter 28 minutter får det også mål, etter et raid på venstrekanten.
Men så, etter en halvtime våkner Svorkmoguttene. Vi får flere baller ut på kantene, hvor det er veldig store rom. Og etter 37 minutter kommer et mål som er som tatt fra læreboken. Rex spilles fri på kanten og får lagt inn til en umarkert Steffen på bakerste. 1-1.
(..Pause..)
Til andre omgang legger vi om til 4-3-3 for å utnytte rommet på kantene bedre. Mer offensiv formasjon kombinert med god innsats, høyt tempo og et sliten Hitra-lag gjør til at 2.omgangen blir enveiskjørt. Og etter 66 minutter får vi omsider uttelling. Corner, og mye rot i feltet. Ivar sparker ballen i hodet på Rex, som ”header” i mål. Fem minutter senere kommer dagens frekkeste. Steffen spiller igjennom Morten som dribler av keeper, før han legger seg på bakken og header i mål.
82 minutter spilt. Steffen spiller igjennom Rex som to ganger sparker ballen ut av hendene på (en usedvanlig slepphendt) keeper. Dommeren lar spillet gå videre, og vi leder 4-1. Trond Ørjan fastsetter sluttresultatet fem minutter før slutt. Forserer en hitraforsvarer før han dunker ballen i mål. 5-1, og en fullt fortjent seier.
Oppsummering
Vi blir for slappe i duellene og markeringene fra start. Og lar Hitra vende opp og sette fart. Kun flaks gjør til at vi ikke slipper inn flere i denne perioden. Siste 60 minutter er enveiskjørt, og utover kampen er det ingen tvil om hvor poengene tar veien. Innsats og høyt tempo gjør at vi rundspiller slitne hitraspillere. Som nr.7 (Hitras beste, uten tvil) på Hitra uttalte etter kampen: ”når dere kom med stor innsats og høyt tempo i 2.omgang var vi sjanseløse”. En god oppsummering av kampbildet.

Svorkmo/NOI's beste:
Torgeir Belsvik

Mål:
0-1 Roar Pedersen 28'
1-1 Steffen Skjuleng 37' (ass: John Arne Rekstad)
2-1 John Arne Rekstad 66' (ass: Ivar Mostuen)
3-1 Morten Pedersen 71' (ass: Steffen Skjuleng)
4-1 John Arne Rekstad 82' (ass: Steffen Skjuleng)
5-1 Trond Ørjan Eide 85' (ass: Bjørn Aasen)

Bytter:
45min:
Ut: Tommy Nilsen
Inn: Roger Berg

Ut: Thomas Eggan
Inn: Are Sivertsvik

Kort:
Thomas Eggan, gult
Ett gult til Hitra

Trener Arne Bergs referat kan lastes ned her.

Oversikt over lagoppsett:

hitra.jpg