Hjemmekamp Froya 2 28 04 09

Svorkmo/NOI - Frøya 2: 4 - 4 (2 - 3)

Lagoppstilling:
Keeper: Håvard Metliås
Forsvar: Torgeir, Johan, Tore og Roger
Midtbane: Trond, Jo, Bjørn og Ivar
Angrep: John Arne og Steffen
Innbyttere: Vegard, Martin, Sindre, Håvard, Øystein, Geir, Tommy og Thomas

En spennende, men spillemessig svak kamp.
Svorkmo NOI tar i mot Frøya 2 til årets første hjemmekamp. Og årets første kamp på gress.

Første omgang:
Frøya tar umiddelbart tak i kampen, og leder 3 – 0 før det har gått 20 minutter. Svorkmo blir stående med lua i hånda. Ser bare på at Frøya triller ball. Forsvaret blir ryggende, midtbanen sliter med forflytningen, særlig sideveis. I tillegg får ikke spissene stengt oppspillene fra Frøyas midtstoppere.
Banen på Svorkmo er slett ikke så aller værst. Alikevel blir overgangen fra kunstgress stor. Det direkte spillet Svorkmo hentet fram i den første seriekampen var helt fraværende. Det stod verken på vilje eller forsøk, men utførelsen bar sterkt preg av det nye underlaget.
Svorkmo lyktes med denne formasjonen mot Orkla 2, men på den store svorkmobanen blir det for lite trøkk på sidene, det blir for stor avstand for de ytre midtbanespillerne, og Svorkmo får ikke satt midtbanen ordentlig verken offensivt eller defensivt. Dette vedvarer kampen igjennom.
Etter 15 minutter skyter Steffen i stanga. John Arne setter returen i mål. Dommeren annulerer for offside. Feilaktig. Fem minutter senere spiller Steffen John Arne igjennom. Redusering. Rett før pause lurer Bjørn et frispark fra 20 meter i mål. Stang inn. Brukbart. Svorkmo er med i kampen igjen.

Andre omgang:
Fem minutter ut i andre omgang distanserer Steffen frøyaforsvaret. Uavgjort.
Frøya svarer med en god kontring noen minutter senere. 3 – 4. Svorkmo gir seg ikke. Torgeir legger inn, Ivar nikker ned til John Arne som banker ballen inn bak Frøyas målmann. Små pent.
Med fem minutter igjen, blir Svorkmo for tredje gang i kampen snytt for straffespark. Synd. Kampen dør ut. 4 – 4.

Oppsummering:
Svorkmo NOI har mye å jobbe med. Blant annet bør Jo slipe pasningsfoten sin. Frøya var alikevel heldige som fikk med seg ett poeng hjem.
Tore, Bjørn, John Arne og delvis Roger utmerket seg positivt, selv om disse også slet ordentlig innledningsvis. I tillegg gjør Martin og Vegard gode offensive innhopp.

Svorkmo/NOI's beste:
John Arne Rekstad

Mål:
0-1
0-2
0-3
1-3 Rex 25' (assist: Steffen)
2-3 Bjørn 40' (assist: Jo)
3-3 Steffen 50' (assist: Rex)
3-4
4-4 Rex 70' (assist: Ivar)

Kort:
Håvard Metliås, gult(kjeftbruk)
Thomas Eggan, gult(kjeftbruk)
Bjørn, gult(?)