Hjemmekamp Froya 2

Svorkmo/NOI - Frøya 2: 1 - 3 (0 - 2)

Lagoppstilling:
Keeper: Håvard Metliås
Forsvar: Are Sivertsvik, Johan Morten Nybro, Tore Blokkum, Tommy Nilsen
Midtbane: Roger Berg, Ivar Mostuen, Jo Valseth, Bjørn Aasen, Steffen Skjuleng
Angrep: John Arne Rekstad
Innbyttere: Vidar Nilsen, Øystein Fossmo, Thomas Eggan, Geir Aasen, Tor Erik Monseth, Vegard Jørgensen, Trond Ørjan Eide

Første omgang:
De to lagene med klart høyest maksnivå i avdelingen møttes til nøkkelkamp på Svorkmo Gress. Og det skulle bli en jevn match, tross i at resultatat viste noe annet.
Spillet bølger frem og tilbake uten de helt store sjansene. Før vi roter det helt til etter 13 minutter og Frøya får et billig rotemål. Om jeg ikke talte helt feil var det 3-4 stykker som kunne fått vekk ballen, men nøling og sleivspark ga oss en vanskelig start. Etter 19 minutter kommer nok et litt billig mål. Frøya takker og bukker og går opp i en 2-0-ledelse. Flere mål blir det ikke i første omgang.

Andre omgang:
Vi åpner andre omgang forrykende, og tempoet er utrolig høyt til å være 5.div. Desverre har vi ikke marginene på vår side innenfor 16-meteren. I jakten på en tidlig redusering blottlegger vi oss bakover, og Frøya får mål på en godt gjennomført kontring åtte minutter ut i omgangen. 0-3 og det ser helsvart ut. Likevel er innsatsen upåklagelig, og Frøya får virkelig kjørt seg når vi flytter opp laget, etterhvert spiller vi 3-5-2. Desverre får vi ikke hull på byllen før etter 88 minutter, og målet til Tor Erik blir kun som trøstemål å regne.

Oppsummering:
En veldig godt 5.div-kamp med høyt tempo og bra spill. Desverre glipper det et par ganger for mye bakover, og slike feil kan vi ikke koste på oss mot såpass gode motstandere. Fremover fungerte ting bra i 2.omgang, og vi spilte kanskje vår beste omgang så langt i år. På tross av tapet skal guttene ha for en iherdig innsats, og alle står på helt til siste blås fra dommeren!
Tre nye spillere prøvde seg. Tor Erik, Vegard og Jo spilte alle bra, og er gode spillere å ta med seg utover høsten.

Svorkmo/NOI's beste:
Ivar Mostuen

Mål:
0-1 13'
0-2 19'
0-3 53'
1-3 Tor Erik Monseth 88' (ass: XX)

Bytter:
45 min:
Ut: Roger Berg
Inn: Tor Erik Monseth

65 min:
Ut: Steffen Skjuleng
Inn: Vegard Jørgensen

70 min:
Ut: Are Sivertsvik
Inn: Trond Ørjan Eide

Kort:
Ingen?

Trener Arne Bergs referat kan lastes ned her.

Oversikt over lagoppsett: