Bortekamp Skaun

Skaun - Svorkmo/NOI: 0 - 5 (0 - 5)

Lagoppstilling:
Keeper: Håvard Metliås
Forsvar: Are Sivertsvik, Torgeir Belsvik, Tore Blokkum, Tommy Nilsen
Midtbane: Jon Olav Kvåle, Steffen Skjuleng, Johan Morten Nybro, Ivar Mostuen, Trond Ørjan Eide
Angrep: John Arne Rekstad
Innbyttere: Vidar Nilsen, Øystein Midtlyng, Roger Berg, Thomas Eggan

Første omgang:
Første ti minutter er kampen relativt åpen. Uten at Skaun skal beskyldes for å skape noe, henger de med ganske bra. Men etter 13 minutter kommer Trond Ørjan fri på høyrekanten og får slått inn til en umarkert Rex, 0-1. Knapt minutt etterpå blir Rex spilt gjennom av Jonne, 0-2. Vi gir oss ikke der, og etter 17 minutter setter Skaun ballen i eget mål etter iherdig kjemping av Tommy. 23 minutter er gått, og kampen blir punktert av Jonne. Trond Ørjan fri på høyrekanten igjen, og Jonne får knottene på innlegget. 4-0, og kampen er i realiteten over. Likevel står vi på og får inn ytterligere ett mål før pause. 41 minutter gått, og Jonne slår inn til Rex som med det får en (uekte) hat-trick. 0-5.

Andre omgang:
Som forventet blir andre omgang veldig annerledes. Vi er fornyøde, mens Skaun rett og slett ikke klarer å skape de helt store sjansene. De får et par kontringer som de burde fått mer ut av, men ellers har vi full kontroll bakover. Fremover blir det en del upresist, samtidig som slitne bein ikke gir samme trøkk i spillet oppover på banen. Vi holder nullen, og sier oss fornøyd med det.

Oppsummering:
En bunnsolid oppvisning fra serielederen. Får fire mål på ti minutter og avgjør kampen før halvtimen er spilt. Skaun er skuffende svake, og holdt et svakere nivå nå enn i sesongens første møte med dem. Vi har stort sett full kontroll bakover med Torgeir og Tore som et radarpar på stopperplass, og Johan Morten som et perfekt anker. Offensivt var vi effektive. Rex viser at formen er holdt ved like i sommer, evigunge Jonne puttet som forventet, og vi kom mange ganger til innlegg fra kant.

Svorkmo/NOI's beste:
Johan Morten Nybro

Mål:
0-1 Rex 13' (assist: Trond Ørjan)
0-2 Rex 14' (assist: Jonne)
0-3 Selvmål 17' (assist: Tommy)
0-4 Jonne 23' (assist: Trond Ørjan)
0-5 Rex 41' (assist: Jonne)

Bytter:
45 min:
Ut: Jon Olav Kvåle
Inn: Thomas Eggan

55 min:
Ut: Steffen Skjuleng
Inn: Øystein Midtlyng

75 min:
Ut: Trond Ørjan Eide
Inn: Roger Berg

Kort:
Ingen

Trener Arne Bergs referat kan lastes ned her.

Oversikt over lagoppsett: