Bortekamp Rindal

Rindal fotball - Svorkmo/NOI 0-5 (0-3)

Lagoppstilling:
Keeper: Håvard Metliås
Forsvar: Roger Berg, Johan Morten Nybro, Tore Blokkum, Øyvind L. Mikkelsen
Midtbane: Ivar Mostuen, Jo Valseth, Bjørn Aasen, Vegard Jørgensen
Spiss: Steffen Skjuleng, John Arne Rekstad
Innbyttere: Øystein Fossmo, Thomas Eggan, Trond Ørjan Eide

1. omgang:
Kampen gikk på selveste pinseaften i strålende sol. Varmen gjorde det ble tungt å spille, noe som også preget kampen. Etter en litt nølende start får vi hull på byllen. Steffen blir spilt igjennom og chipper sikkert over keeperen, 0-1. Ikke lenge etter kjører Ivar et soloraid hvorpå han setter ballen sikkert i mål, 0-2. På tampen av omgangen har vi corner. Vår vanlige cornertaker Bjørn Aasen treffer hodet til Rex som header den kontant i mål fra 5-6 meter.

2. omgang:
Rindal starter 2.omg med gå rett i angrep og har kanskje sin største sjanse som de misbrukte. Deretter kontrollerer Svorkmo kampen og skaper en del sjanser. I midten av omgangen slår Bjørn et innlegg som går over keeperen og rett i mål, 0-4. Noen minutter senere header Ivar Rex fri som deretter runder keeperen og scorer sikkert, 0-5.

Oppsummering:
Rindal hadde lite å by på i denne kampen. Det virker som de har et betraktelig svakere lag i år enn i fjor. På en god dag kunne vi fort ha slått de betraktelig mye mer enn hva vi gjorde nå. Forøvrig gledelig at vi nok en gang holder nullen, og forsvaret virker bunnsolid. Spesielt kan Tore og John Morten trekkes fram. Ps! Varmen gjorde at dommeren valgte å gi lagene drikkepause midt i begge omgangene.

Svorkmo/NOI's beste:
Tore Blokkum

Mål:
0-1 Steffen Skjuleng (ass: Øyvind L. Mikkelsen)
0-2 Ivar Mostuen (ass: Bjørn Aasen)
0-3 John Arne Rekstad (ass: Bjørn Aasen)
0-4 Bjørn Aasen (ass: Johan Morten Nybro)
0-5 John Arne Rekstad (ass: Ivar Mostuen)

Kort:
Jo Valseth (gult), Tore Blokkum (gult)