Bortekamp Orkla 3

Orkla 3 - Svorkmo/NOI: 0 - 6 (0 - 5)

Tirsdag 17.juni var det duket for toppoppgjør på kunstgressbanen til Orkla. På forhånd var det ventet en jevn match, men Svorkmo punkterte i realiteten kampen i løpet av første halvtimen.

Vi var forberedte på en tøff kamp, og innstilt på å gå ut i hundre for å sjokke orklaspillerne fra start. Og etter bare to minutter får vi en heldig åpning. Tommy sleiver på et innlegg som går inn bak keeper. Ni minutter spilt og Morten tråkler seg gjennom på venstresiden, og legger perfekt på hodet til Rex, og vi leder 2-0. Orkla får et korrekt annulert mål, og ser ut til å miste noe av motet. Bedre blir det ikke når Rex får et heldig mål etter 20 minutter. Avslutningen blir blokkert av keeper, men returen blir satt sikkert i mål.
25 minutter spilt, og Ivar melder seg på. En heller slapp avslutning går i mål, 4-0, men fortsatt mater vi på. 33 minutter er spilt når Rex legger inn til en fri Kristian som enkelt putter ballen i mål. 5-0 på en drøy halvtime, og kampen er i grunn avgjort.
(..Pause..)
Blir gjort tre bytter i pausen, og vi mister noe av presset. Spillerne er godt fornøyd med ledelsen, noe som er naturlig. Samtidig som Orkla skal ha kreditt for å holde motet oppe, og prøver stadig å skape noe. Det blir færre sjanser enn i første omgang, og mer kjemping på midtbanen. Men etter 64 minutter avslutter Ivar kalaset alene med keeper. 6-0.
Resten av kampen blir preget av mange bytter, og to lag som har mest lyst til å hjem å se EM. Mye hawaii og få sjanser.

Oppsummering:
Klart årsbeste i første omgang. Vi går ut på banen med offensiv innstilling, og får godt betalt tidlig i kampen. Bra at vi fortsetter å jobbe på selv om vi får flere mål. For første gang i år tørr vi også å holde ballen i laget, også i forsvar og er tålmodige. Andre omgang blir som den blir, ikke akkurat festfotball, men alle får prøvd seg og ta del i en svært morsom kamp. Vi beviser at vi er det beste laget i avdelingen med denne seieren! Et lite skjær i gleden er at Yngve skadet seg etter bare seks minutter på banen. Håper en lengre sydentur fikser kneet.

Svorkmo/NOI's beste:
John Arne Rekstad

Mål:
0-1 Tommy Nilsen 2' (ass: Bjørn Aasen)
0-2 John Arne Rekstad 9' (ass: Morten Pedersen)
0-3 John Arne Rekstad 20' (ass: Steffen Skjuleng)
0-4 Ivar Mostuen 25' (ass: Kristian Jørgensen)
0-5 Kristian Jørgensen 33' (ass: John Arne Rekstad)
0-6 Ivar Mostuen 64' (ass: Trond Ørjan Eide)

Assistene er oppdatert etter bestemte, og noen forvirrende, innlegg i gejsteboka! De fleste innleggene er fjernet for å slippe rot ;)

Bytter:
45 min:
Ut: Ivar Mostuen
Inn: Trond Ørjan Eide

45 min:
Ut: Tommy Nilsen
Inn: Are Sivertsvik

45 min:
Ut: Kristian Jørgensen
Inn: Yngve Ophaug

50 min:
Ut: Yngve Ophaug
Inn: Ivar Mostuen

75 min:
Ut: Vemund Rye
Inn: Andreas Rønning

75 min:
Ut: Bjørn Aasen
Inn: Geir Aasen

75 min:
Ut: Morten Pedersen
Inn: Thomas Eggan

Kort:
Bjørn Aasen, gult
Thomas Eggan, gult
Andreas Rønning, gult

Trener Arne Bergs referat kan lastes ned her.

Oversikt over lagoppsett:

Orkla3borte.jpg