Bortekamp Meldal 2

Meldal 2 - Svorkmo/NOI 3-6 (1-1)

Lagoppstilling:
Keeper: Håvard Metliås
Forsvar: Roger Berg, Tore Blokkum, Torgeir Belsvik, Øyvind L. Mikkelsen
Midtbane: Ivar Mostuen, Johan Morten Nybro, Bjørn Aasen, Vegard Jørgensen
Spiss: Steffen Skjuleng, John Arne Rekstad
Innbyttere: Geir Aasen, Tommy Nilsen, Øystein Fossmo, Thomas Eggan

1. omgang:
Vi starter litt nølende men skaper et par halvsjanser. Likevel er det Meldal som går opp i ledelsen på sitt første angrep ca.15min ut i omgangen, 1-0. Svorkmo forsøker å komme mer inn i kampen, men mye slurv og feilpasninger gjør at vi ikke skaper all verden. Likevel får vi utligningen etter et flott angrep rullet opp på vår høyre side. Rex spiller til Vegard som slår et flott innlegg som treffer hodet til Bjørn som header ballen(!) vakker i mål, 1-1. Etter ca.30min får Meldal en spiller utvist. Hjemmelagets Anders Moldjord slenger litt med leppa til dommeren, og får noe strengt direkte rødt kort. Med en mann mer så burde vi skapt mer enn hva vi gjør. Vi har et par skudd, ei heading i tverligger, og en holding i feltet som burde vært straffe. Likevel ebber omgangen ut med 1-1.

2. omgang:
Vi får en god start på 2.omg etter at Steffen blir spilt igjennom av Vegard og setter ballen forbi Meldals keeper, 1-2. Men istedet for å punktere kampen, så kommer Meldal tilbake etter svakt forsvarspill hvor offsidefellen glipper, 2-2. Litt senere får vi en opprulling på venstre side med Ivar som slår en lang ball på bakre stolpe som Vegard setter hodet på, 2-3. Deretter gjør Bjørn alt riktig på sin høyre side. Han dribler seg fri på kanten og skjærer inn mot mål. Han slår ballen til en umarkert Rex som slenger seg fram og sklir ballen i mål, 2-4. Nå burde kampen vært punktert, men Meldal svarer nok en gang. Nok en gang misser Svorkmo offsiden (også denne gang med god hjelp av dommeren) og Meldal får redusert til 3-4. Nå er imidlertid Meldalspillerne rimelig kjørt og forsvaret begynner å gå i oppløsning. Vi får en corner som Bjørn slår fra venstre. Ivar møter ballen på første stolpe og header vakkert i mål til 3-5. På tampen av kampen slår Bjørn en stikker til Rex, som vender opp og skyter ballen i mål fra ca.10m, 3-6.

Oppsummering:
Kampen gikk på nye Heggøya kunstgress. Det var en fryd å spille under slike gode forhold. Dessverre ble kampen delvis ødelagt av en svak dommer. Det er også verdt å merke seg vi har slitt defensivt i fraværet av Jo og sluppet inn alt for mange mål i de 2 siste kampene. Hans rolle som defensivt midtbaneanker er dypt savnet.

Svorkmo/NOI's beste:
Bjørn Aasen, basert på et vakkert mål, god 2.omg og 3 assist.

Mål:
1-0
1-1 Bjørn Aasen (ass: Vegard Jørgensen)
1-2 Steffen Skjuleng (ass: Vegard Jørgensen)
2-2
2-3 Vegard Jørgensen (ass: Ivar Mostuen)
2-4 John Arne Rekstad (ass: Bjørn Aasen)
3-4
3-5 Ivar Mostuen (ass: Bjørn Aasen)

Kort:
Ingen