Bortekamp Mausund

Mausund - Svorkmo/NOI: 0 - 4 (0 - 0)

Serieåpningen 2008 ble for vår del lagt til Mausundvær. Vi leide minibuss for anledningen og 5,5 time etter vi dro fra Vormstad så var kampen i gang. Kampen ble spilt på en ok gressbane på Varden, og vi var heldig med været slik at alt lå til rette for en flott kamp. 1.omg ble imidlertid preget av en del nerver og lite bra spill fra begge lag. Ivar var derimot svært nær ved å gi oss ledelsen da han kom alene mot keeper midt i omgangen. Mausund var på tampen av omgangen også nær scoring etter at ei lompe av et skudd treffer stolpen. Rett etterpå får Mausund en litt billig straffe, men Håvard som forøvrig stod en meget solid kamp, reddet sikkert. Vi slapp med skrekken, men var rimelig rystet ved pause.
I 2.omg bestemmer vi oss for å ta tak i kampen, og det ga resultater. Vi kjørte over Mausund gjennom hele omgangen og skapte massevis av sjanser. Mausund på sin side hadde lite å stille opp med foruten noen ufine hendelser som medførte totalt 4 gule kort på de. Det forløsende førstemålet kom etter 49 min. John Arne header et innlegg som keeper redder. Ballen spretter ut i feltet til Thomas som forsøker å skyte, men blir blokkert. Ballen går så ut til Ivar på ca 6m som klinker ballen opp i nettaket. 1-0. Neste scoringen kommer først etter 71 min. John Arne får en stikker igjennom og kommer alene mot keeper. Han gjør ingen feil og setter ballen kontrollert med innsiden til venstre for keeper. 2-0. Bare minutter senere er vi på nytt frempå, og denne gang er det Bjørn som har beveget seg på venstresiden. Helt nede ved dødlinjen blir han unødvendig felt, og vi får straffe. Den tar Steffen og setter den sikkert i mål til høyre for keeper. 3-0. Kampen siste scoring kommer helt på slutten. Bjørn dribler seg forbi på høyrekanten og går nesten ned til dødlinjen før han passer inn til John Arne som får kronglet ballen i mål litt presset av en forsvarer. 4-0. Oppsummert var det ingen tvil hvor seieren skulle gå. Vi vant helt fortjent, og 4-0 ga alt sett under ett et riktig bilde på kampen. Mausund fremstår som et middelmådig lag, men de kan helt sikkert ta noen poeng i noen av hjemmekampene sine. Solid forsvar og keeperspill gjør også at vi holder nullen, noe som er sterkt på bortebane. Neste kamp blir nå hjemme mot Skaun (6.mai). Det kan bli en mye tøffere kamp da det sies at Skaun satser hardt og sikter mot opprykk. Vi håper på stort publikumsoppmøte!

Svorkmo/NOI's beste:
Torgeir Belsvik

Mål:
0-1 Ivar Mostuen '49 (ass: Thomas Eggan)
0-2 John Arne Rekstad '71 (ass: Steffen Skjuleng)
0-3 Steffen Skjuleng, straffe '75 (ass: Bjørn Aasen)
0-4 John Arne Rekstad '90 (ass: Bjørn Aasen)

Bytter:
45min:
Ut: Yngve Ophaug
Inn: Thomas Eggan
45min:
Ut: Are Sivertsvik
Inn: Øystein Fossmo
75min:
Ut: Roger Berg
Inn: Are Sivertsvik

Kort:
Mausund 4 gule.
Ø. Fossmo, gult, '89

Trener Arne Bergs referat kan lastes ned her.

Oversikt over lagoppsett:

Lagoppsett%20Mausund.jpg