Bortekamp Kil Hemne 3

KIL/Hemne 3 - Svorkmo/NOI: 3 - 6 (2 - 2)

Tirsdag 28.mai stod bunnlaget KIL/Hemne for tur. Selv om vi vant relativt komfortabelt, ble det en jevnere match enn på forhånd antatt.

Vi får en drømmestart på kampen. Etter 45 sekunder finner en corner, slått av Bjørn, pannebrasken til Rex som enkelt header inn kampens første mål. Vi klarer ikke følge opp starten, og det blir veldig mye hawaii-spilling fra begge lag. Feilpasningene florerer, og ballen går mer i luften enn etter bakken. Og etter 23min utligner hemnværingene på straffe. Når de i tillegg går opp i ledelsen like før halvtimen er spilt kunne det fort gått galt. Heldigvis skjerper vi oss siste ti minuttene før pause, og Ivar utligner til 2-2 fem minutter før pausen.
(..Pause..)
I andre omgang har spillerne én oppgave, nemlig å sikre tre poeng. Og spillet er bedre, om ikke perfekt. Ti minutter er spilt når Rex presser frem et selvmål. Bare fem minutter senere putter samme Rex et innlegg fra Steffen i kassa, og vi føler oss sikrere på seier. Men, hemnværingene gir seg aldri, og reduserer til 4-3 etter 65 minutter, etter noe som må kunne sies å være keeperspill under pari.
Som vanlig er vi det beste laget mot slutten, og selv om KIL/Hemne prøver å presse på mot slutten er det vi som scorer. 70 minutter spilt når Bjørn slår en fin dødball på fremste stolpe. En tå fra Johan Morten er nok til at keeper er sjanseløs, og kampen blir i grunn punktert. 6-3-målet kommer fra Rex, som med det får uekte hat-trick, etter en kjempebrøler av midtstopperne til Hemne.
Oppsummering:
KIL/Hemne er så absolutt et lag vi bør slå, slå mer overbevisende enn hva vi gjorde. Pasningsspillet blir for dårlig, ballen går altfor mye i luften, og pasningene blir slått i blinde. Vi blir i store perioder for tafatte i duellspillet, og mister ballen på midtbanen. Likevel positivt at vi scorer seks mål, og at effektiviteten er på vei opp.

Svorkmo/NOI's beste:
Bjørn Aasen

Mål:
0-1 John Arne Rekstad 1' (ass: Bjørn Aasen)
1-1 KIL/Hemne 23'
2-1 KIL/Hemne 29'
2-2 Ivar Mostuen 40' (ass: Bjørn Aasen)
2-3 Selvmål 55' (ass: John Arne Rekstad)
2-4 John Arne Rekstad 60' (ass: Steffen Skjuleng)
3-4 KIL/Hemne 65'
3-5 Johan Morten Nybro 70' (ass: Bjørn Aasen)
3-6 John Arne Rekstad 85' (ass: Geir Aasen)

Bytter:
Ut: Yngve Ophaug
Inn: Thomas Eggan

Ut: Trond Ørjan Eide
Inn: Geir Aasen

Ut: Steffen Skjuleng
Inn: Yngve Ophaug

Kort:
Øystein Fossmo, gult
Bjørn Aasen, gult
Steffen Skjuleng, gult
Geir Aasen, gult
2(?) gule til KIL/Hemne

Trener Arne Bergs referat kan lastes ned her.

Oversikt over lagoppsett:

Borte_hemne.jpg