Bortekamp Hitra

Hitra - Svorkmo/NOI: 4 - 3 (2 - 0)

Lagoppstilling:
Keeper: Håvard Metliås
Forsvar: Are Sivertsvik, John Arne Rekstad, Torgeir Belsvik, Tommy Nilsen
Midtbane: Trond Ørjan Eide, Ivar Mostuen, Steffen Skjuleng, Bjørn Aasen, Vegard Jørgensen
Angrep: Tor Erik Monseth
Innbyttere: Vidar Nilsen, Thomas Eggan, Kurt Børseth

Første omgang:
Lite bra spill og vi sliter med å komme i gang med kampen. Vi fører mye av spillet men vi kommer ikke til skikkelige avslutninger. Istedet får vi to mål midt i fleisen. 1-0 målet kommer etter en forsvarsfeil hvor den gamle ringreven Tøften snapper ballen og får etterhvert avsluttet med en lompe som spretter i mål. 2-0 kommer ikke så lenge etter. Vi har corner som blir avklart. Hitra kontrer og vi er for treg hjem igjen. Foruten målene så skaper Hitra lite. En svak omgang av begge lag.

Andre omgang:
Vi bestemmer oss for å øke tempoet, og det gir resultater. Vi kjører til tider over Hitra. Flankene kommer rundt gang på gang, men vi får det befriende målet først et kvarter ut i omgangen. Steffen får ballen fra Ivar på bakre stolpe og setter den i mål med foten. Mot spillets gang får vi 3-1 mot oss. Olsen på Hitra får skutt fra ca.20 meter, et bananskudd som går over Håvard og i mål. Et uheldig tidspunkt å få mål i mot på, men vi kjører på videre. 3-2 kommer ved at Trond får slått et innlegg fra venstre, hvor Vegard kommer på bakre stolpe og header ballen i mål. Pent! Noen minutter senere får vi frispart like utenfor 16 meteren. Bjørn slår ballen inn, og den går over keeper og i mål, og plutselig er det 3-3. Befriende å omsider lykkes med opphentingen, og vi kjører på videre for 3 poeng. Men dessverre, marginene er ikke med oss. På overtid får Tøften vendt opp på kanten av 16meteren, og skyter et svakt men velplassert skudd opp i høyre hjørne, og dermed 4-3 til Hitra.

Oppsummering:
Øyoppgjørende er alltid vanskelige, men vi måtte ha 3 poeng for å kunne kjempe om opprykk. Å spille kamp kl.19 på en tirsdag på Hitra, er ikke de beste forutsetningene. Det gjorde at vi ikke fikk mønstret full tropp, men dog, et solid lag. Vi taper definitivt mot et lag som er svakere enn oss, og det føles ikke særlig bra. Hitra vinner kampen pga rutinen til bl.a. Olsen og Tøften, som har den nødvendige roen til å avgjøre slike oppgjør. Når det er sagt, så har nok ikke Hitra noe å gjøre i divisjonen over med stallen de har pr i dag. Nå er nok opprykket mest trolig kjørt for vår del, og ikke noe vi fokuserer på lengre.

Mål:
1-0
2-0
2-1 Steffen Skjuleng (Ivar Mostuen)
3-1
3-2 Vegard Jørgensen (Trond Ørjan Eide)
3-3 Bjørn Aasen (frispark)
4-3

Kort:
Torgeir Belsvik, gult
Tor Erik Monseth, gult